CJG Noordenveld / Actueel / Van JOGG (jongeren op gezond gewicht) Noordenveld: Eet groente met je kind

Van JOGG (jongeren op gezond gewicht) Noordenveld: Eet groente met je kind

Gepubliceerd op: 10 juli 2017

JOGG (jongeren op gezond gewicht) Noordenveld heeft voor u de volgende interessante tips  Alles wat je wilt weten over groente eten.


Veel ouders en verzorgers vragen zich af hoe ze hun kinderen voldoende groente kunnen laten eten. Daarom geven we je samen met het VoeGroente eten, dat mag de hele dag!
Groente eten is goed voor de gezondheid van je kind. Het eten van verschillende soorten groente is de beste manier om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Ook is het een goede gewoonte waar kinderen de rest van hun leven voordeel van zullen hebben!
Een dag biedt, naast het avondeten, voldoende eetmomenten waarop kinderen van alle leeftijden groente kunnen eten. Denk aan de schoolpauzes, de lunch, de snackmomenten bij thuiskomst uit school of na het sporten. Zet je tanden in groente dus!dingscentrum hiervoor graag tips. Veel succes en eetplezier samen!

Deze keer tips voor je baby.

Je baby laten wennen aan groente

Tip 1: Houd vol!
Probeer steeds weer een andere groente en blijf dat aan je kind geven. Houd vol! Probeer uit! Kinderen hebben tijd nodig om te wennen aan de smaak van groenten. Soms vindt je kind het pas lekker nadat je het 10 keer hebt gegeven.

Tip 2: Kleuren
Kinderen vinden verschillende kleuren leuk. Geef daarom rode, gele en groene groenten. Maak een vrolijk gezichtje met schijfjes tomaat, komkommer of radijs op een bord.

Tip 3: Groente kan altijd!
Groente eten kan natuurlijk ook bij de warme maaltijd, maar kan ook tijdens de lunch en tussendoor. Geef je kind elke keer een klein beetje, zo komt jouw kind makkelijk aan de aanbevolen hoeveelheid groente.

Tip 4: Knapperig: Extra lekker
Kinderen vinden knapperige groente vaak lekker. Geef bijvoorbeeld een worteltje, stukje paprika of een radijsje. Ook frisse tomaat of komkommer op brood valt misschien goed in de smaak!

Tip 5: Eetlust
Geef in de middag geen koekjes of snoep, dan heeft je kind in de avond meer eetlust.

Tip 6: Zelf geteeld
Heb je een balkon of tuintje? Laat je kinderen dan zelf groente telen. Op die manier raken ze meer betrokken bij wat ze eten. Niets zo lekker als een zelfgekweekte tomaat!

Tip 7: Hoeveel groente?
Je kan de aanbevolen hoeveelheid groente voor jouw kind berekenen via de website van het Voedingscentrum

Tip 8: Gezonde traktaties
Maak van groente een gezonde traktatie voor een verjaardag. Het is leuk, gemakkelijk en gezond. Laat je inspireren door onze 10 video's en maak de traktaties ook zelf!

 Deze informatie en die voor kleuters en kinderen vind je ook op: http://www.eetgroente.nl/tips/#ouders-van-kinderen-0-4

En via youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7YuhmXQaaCg

 

Navigatie